İçişleri Bakanlığı 112 Acil Çağrı Merkezleri Projesiyle Acil Çağrı olarak yapılacak olan aramaların “112” numarası üzerinden yapılmasını sağladı.

Bu konuda illerde müdürlükler kuruldu. Tüm acil çağrıların tek numara üzerinden yapılması gerektiğini tüm vatandaşlara duyuruldu. Bu proje ile ilgili de şu ifadeler kullanıldı; “Türkiye’de birden fazla olan acil çağrı numaralarının (155 Polis İmdat - 156 Jandarma İmdat - 158 Sahil Güvenlik - 110 Yangın İhbar - 112 Sıhhi İmdat - 177 Orman Yangın İhbar - 122 AFAD) tek numara ‘112’ altında toplanması ve vatandaşlarımızın Ulusal Kapsamda Tek Acil Çağrı Numarası olarak ‘112’ yi bilmeleri ve kullanmaları. Acil Çağrı olarak yapılacak olan aramaların ‘ 112 numarası üzerinden yapılması. Bakanlığımız koordinesinde 112 Acil Çağrı Merkezlerine istihdam edilen, süreç yönetimi, panik ve endişe durumlarında gelen acil çağrılarda telefonun diğer ucundaki vatandaşlarımızın psikolojik olarak rahatlatılarak olay bilgisini ve olayın gerçekleşme şeklini en kısa sürede anlayarak, konuma dayalı adres ve kişi iletişim bilgilerini alan tecrübeli ve eğitimli “Çağrı karşılama personelinin” Acil Çağrı Merkezlerinde birlikte çalıştıkları (Sıhhi İmdat, Polis, Jandarma, Sahil Güvenlik, Yangın İhbar, Orman Yangın ve AFAD personeline) acil durum koordine birimlerini yönlendirerek tüm ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşmalarının sağlanması Asılsız çağrılar nedeniyle artan iş yükünün azaltılması ve daha etkin çalışmasının sağlanması.”

Eskişehir Valiliğinin bugün resmi twitter hesabından bu konuyla ilgili yapılan açıklama herkesi şaşırttı. Eskişehir Valiliği tarafından yapılan paylaşımda; “AFAD Başkanlığından tüm cep telefonlarına gönderilen acil durumlarda tek numara 112’nin aranması uyarısı, bilgilendirme amaçlıdır. Vatandaşlarımızın panik yaparak 112’yi aramamalarını, 112’yi gereksiz yere meşgul etmemelerini önemle rica ediyoruz” denildi. AFAD’ın acil durumlar için vatandaşa yaptığı açıklamalarda; “ Ülkemizde devam eden meteorolojik şartlar nedeniyle karşılaştığınız  taşkın, sel, heyelan gibi acil durumlarda  tek numara 112 Acil Çağrı Merkezini arayınız” diyor.  Devletin bir kurumu tek numara 112 Acil Çağrı Merkezi’ni arayın diyor. Eskişehir Valiliği de  “AFAD Başkanlığından tüm cep telefonlarına gönderilen acil durumlarda tek numara 112’nin aranması uyarısı, bilgilendirme amaçlıdır. Vatandaşlarımızın panik yaparak 112’yi aramamalarını, 112’yi gereksiz yere meşgul etmemelerini önemle rica ediyoruz” diyor.  Arama dedikten sonra neyi bilgilendiriyorsunuz? Her iki kurum sorumluluğu birbirinin üzerine atıyor.  Peki taşkın, sel, heyelan durumunda vatandaş nereyi arayacak? AFAD’ın eski numarasını mı arayacak? 112’yi mi arayacak? Kendi başının çaresine mi bakacak? Taşkın, sel ve heyelan mağdurları derdini kime anlatacak? Yoksa devlet mağdur olan kendi vatandaşını Allah'a  mı emanet etti?