Ortadoğu Bataklığı mı Çağdaş Medeniyet mi?

Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve İl Müftülüğünün yürüttüğü, Örgün Eğitim İle Birlikte Hafız Projesi kapsamında İlkokul 4. Sınıf öğretmenleri, Rehberlik Öğretmenleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri tanıtım toplantısına zorunlu olarak katılmaları istemiş. Bu projenin protokolü 2014 yılında yapılmış. Ancak 8 yıldır uygulanmamış. Çünkü bu projeyi 8 yıl önce hazırlayanların FETÖ’cü çıkması nedeniyle bugüne kadar hayata geçirilmediği iddia ediliyor.

Eğitim Sen Eskişehir Şube Başkanı Faik Alkan’da bu konuyla ilgili yaptığı açıklamada; 2014 yılında yapılan protokol Eskişehir’de neden şimdi uygulanıyor?” Alkan yaptığı basın açıklamasında;Bugüne kadar Eskişehir’de uygulaması olmayan bu projenin protokolü 2014 yılında yapılmış. EĞİTİM SEN olarak soruyoruz, neden şimdi? Diğer taraftan ikili eğitim yapan okullarımızın öğretmenleri derslerini bitirip zorunda kalarak bu toplantıya katılacaklar. Bu bir angaryadır.  Yine tam gün eğitimdeki okullarda 4.sınıf öğrencileri ne olacak?  Nöbetçi olan arkadaşların ücretleri yine ödemeyecek. Bu durum nasıl telafi edilecek? Eğitimde laiklik ilkesi tamamen erozyona uğramış durumdadır. Eğitim Sen olarak, eğitimin bu kadar dinselleşmesine sessiz kalmayacağımızı tekrar Eskişehir kamuoyu le paylaşmak isteriz” dedi. Dindar adı altında ‘kindar’ nesil yetiştirmek isteyen zihniyet  ‘Hafızlık Projesiyle’ Türkiye’yi eğitimde çağ atlatacakmış(!) Ülkede birilerini kolay yönetebilmek için mi  ‘sorgulamayan, cahil bir nesil’ isteniyor? Öğrencilere tablet dağıtıp, eğitimi Fatih Projesi’yle fethedeceğini sananlar PISA’ya tosladı. Ne yazık ki  ‘Ecdadının mezar taşını okuyacak nesil yetiştireceğim’ diyenler çocuklarımızı ‘bilim ve matematikten’ uzaklaştırıyor. Teknolojide ve bilimde gelişmek isteyen bir ülke ‘İmam-Hatiplerle değil, Fen Liseleriyle’ övünür.  ‘Ben daha çok cahil ve okumamış, tahsilsiz kesimin ferasetine güveniyorum bu ülkede. Ülkeyi ayakta tutacak olanlar okumamış hatta ilkokul bile okumamış, üniversite okumamış cahil halkın ferasetine ben güveniyorum’ diyen bir Rektör Yardımcısının çıktığı ülkemizde okulların çocukları hayata neden hazırlayamadığının sorusunu kim, nasıl çözüm bulacak? Türkiye’de eğitim hafızlıkla, dinsellikle değil, bilimle daha iyi noktaya gelir. Batı’nın çağdaşlığını değil de Ortadoğu’nun cehaletini kendine örnek olan Arap sevicilerin ülke eğitiminin yönetiminde söz sahibi olduğu sürece bir arpa boyu yol alamayız. Bugün ülkemizde İslamiyet’ten önceki Türk devletleri bilinçli şekilde unutturulmaya çalışılıyor. Arap seviciler yüzünden son yıllarda ülkemizde tam anlamıyla ‘Arap emperyalizmi’ estirilmeye çalışılıyor.Türkiye Cumhuriyeti’nin yüzünü çağdaş medeniyetlerden uzaklaştırıp, Ortadoğu bataklığına çevirmek istiyorlar. Türkiye ‘artık eğitimde karar’ vermeli.  Biz  gerçekten dünya çapında bilim adamları mı yetiştirmek istiyor muyuz?  Türkiye Ortadoğu bataklığının bir ülkesi mi yoksa çağdaş medeni bir ülke mi olmak istiyor?