Eğitim-Sen Eskişehir Şube Başkanı Faik Alkan konuyla ilgili şunları söyledi; “1 Mart’tan itibaren liselerde başlayacak olan sınavlara karşı öğrencilerin başlattığı tepki karşısında Sayın Bakanımız, sınavlar için Covid-19 tedbirlerine yönelik tüm hazırlıkların tamamlandığını söyleyerek, ‘Bugün yapılacak bir erteleme, yakın zamanda çalışma yükünüzü daha fazla artıracaktır’ diyerek son noktayı koydu. Temel istek karşısında verilen cevap sadece sınavlar ile açıklanamaz.  Eğitim-Sen olarak salgının başından itibaren, öğrencilerin ve öğretmenlerimizin haklarını korumak dışında MEB’in sadece algı yönetimine dayanan, aslında başarısız olan politikalarını deşifre ederek kamuoyu ile paylaşmaktayız. Bu sadece sınavlar yapılsın mı yapılmasın mı tartışması değildir. Bir sistem yani eğitime ve halk sağlığına bakış açısı tartışmasıdır. 4 metre kareye 1 öğrenci baz alındığında Eskişehir' de kaç tane okulumuzda standart uygulama sağlanacaktır? Seyreltilmiş uygulamadan biliyoruz ki başta Anadolu Liseleri olmak üzere okulların sınıf ortalamaları 17 ile 20 öğrenci arasındadır. Öğrencilerin ve öğretmenlerin riske edilerek sınavları yapmak sağlık açısından daha ağır bedeller ortaya çıkarmaz mı? Mutasyona uğramış bir covid 19 için MEB ve Sağlık Bakanlığı daha önce hazırlanan rehberi güncellemiş midir? Köy ve ilçelerdeki öğretmenlerin Şubat ayı itibariyle birinci doz  aşılarının yapılacağı bilgisi kamuoyu ile paylaşılmıştı. Martta sınavlarda görev alacak ve yüz yüze eğitime başlayacak sınıflarda çalışacak öğretmenlerin aşılama işlemlerinde geç kalınmıştır. Sağlık hakkımızı korumak MEB’in görevi değil midir?  Salgın dönemindeki stres, kaygı artışı ve odaklanma, ilgi düzeyi kolayca bozulan öğrencilerde olduğu gibi daha önceden bu tür sorunları olmayan öğrencilerde de görülmüştür. MEB’in bu konuda ki çalışmaları yetersizken, sınavlar daha da stresi artırmayacak mıdır?  Okul çalışanlarının iş yükü salgın döneminde artmıştır. Öğretmenlerin, okul yöneticilerinin ve psikolojik danışmanlık rehberlik uzmanların her an değişen ihtiyaçlara ve koşullara ayak uydurmaya çalışmaya bağlı yüksek stres düzeyleri yorulmayı ve performans düşüşünü doğurmaktadır.  Buradan soruyoruz: aile hayatı başta olmak üzere sosyal hayatları biten, üstelik hedef haline getirilip itibarsızlaşan öğretmenlere zorluklarla başa çıkabilmelerine olanak verecek sosyal ve duygusal destek MEB tarafından bugüne kadar verilmiş midir?  Uzaktan eğitime hiç ulaşamayan, anne veya babasının hatta akrabasının cep telefonları ile ulaşmaya çalışan, salgında tarlalarda, farklı işlerde çalışmak zorunda bırakılan, dersleri yalnızca Tv’ den takip edebilen milyonlarca öğrencimizin gerçekliği ortadır. MEB in EBA Erişim Raporu ile uzaktan eğitimin eşitsizlikleri ortaya çıktı. Türkiye'de 2.4 milyon öğrenci EBA'ya hiç erişemedi. Eskişehir'de  10 bin 594 sisteme girememiştir. Hangi bilgi veya eksik konular ölçülecektir bu şartlarda?”

Editör: TE Bilişim